۱۲/۰۴/۱۳۸۶

کشف مخلوقات عجیب در اعماق 1000 متری آبهای اقیانوس منجمد جنوبی

جلوه ای ازعظمت خدا

گروهی از دانشمندان بین المللی موفق شدند مخلوقات اسرارآمیز اعماق اقیانوس منجمد جنوبی را در عمق بیش از هزار متر مشاهده و از این موجودات فیلمبرداری کنند.
سه کشتی آزمایشگاهی متشکل از محققان بین المللی با هدف کشف اسرار انواع حیات در اعماق بیش از هزار متری آبهای اقیانوس منجمد جنوبی به این منطقه اعزام شدند و با خود تصاویر بسیار شگفت انگیزی از مخلوقات زیر آب را به استرالیا آوردند.


براساس گزارش رویترز، در این خصوص مارتین ریدل، رئیس هیات کشتی تحقیقاتی Aurora Australis که با همکاری کشتی فرانسوی Astrolabe و کشتی ژاپنی Umitaka Maru به کاوش در اعماق اقیانوس منجمد جنوبی پرداختند، توضیح داد: "ما در این تحقیق کرمهای غیرعادی، حلزونهای غول پیکر، عنکبوتهای دریایی بسیار بزرگی که شبیه به بشقاب هستند و ستاره های دریایی عظیم الجثه ای را مشاهده کردیم. بسیاری از حیواناتی که در تاریکی زندگی می کنند و از دیده ها پنهان هستند بسیار عجیب به نظر می رسند."


این محققان توانستند حیوانات ساکن اعماق آبها را در خاستگاه طبیعی آنها مشاهده کنند. در حدود 25 درصد از این ارگانیسمهایی که دانشمندان از آنها فیلمبرداری کرده اند، تاکنون ناشناخته بودند.

هیچ نظری موجود نیست: