۱۲/۲۰/۱۳۸۶

بهائيت؛ آن گونه كه هست

ويژه‌نامه ايام 29 تحت عنوان «بهائيت؛ آن گونه كه هست» ، (ضميمه روزنامه جام‌جم، 6 شهريور 1386) تلاشي بود از سوي تعدادي از محققان و پژوهشگران كه با روش علمي، و با هدف روشنگري و آشكار كردن حقايق تاريخي، تلاش كردند ابعاد مختلف ماجرايي را كه از حدود 160 سال پيش در ايران بروز كرد براي نسل جوان و جوياي حقيقت، واكاوي و تبيين نمايند.
اين اقدام علمي با استقبال گسترده طيفهاي مختلف مواجه شد كه خواسته تمامي آنها، تداوم اين گونه مباحث در عرصه‌هاي مختلف بود. از سوي ديگر، وابستگان به تشكيلات فرقه بهائيت، با تمسك به روش قديمي تخطئه و تخريب منتقد، تهديد، مغلطه و سفسطه (كه ظاهراً در تار و پود آن تشكيلات رسوخ كرده و نهادينه شده است) به جاي تفكر و انديشيدن در مطالب مطروحه، شتابزده به پاك كردن صورت مسئله پرداختند و در حالي كه از گفتگوي علمي و غير متعصّبانه رويگردان‌اند با رجزخواني، نويسندگان ايام را متهم به يكطرفه به قاضي رفتن نمودند.
از آنجا كه هدف نويسندگان ايام كمك به آشكار شدن حقايق براي حقيقت جويان و نيز گرفتاران در دام توهمات تشكيلاتي است، تصميم گرفته شد با راه‌اندازي سايتي، به گفتگو با علاقمندان به مسائل تاريخي و طالبان حقيقت بپردازند.


با توجه به ناياب شدن سريع ويژه نامه ايام 29، تصميم گرفته متن آن را تماماً جهت استفاده علاقمندان در سايت قرار گیرد.

البته، لزوم رعايت شرايط گفتگوي علمي و برابر از يك سو و صيانت از پاكي و تقدس ساحت علم و ادب از سوي ديگر، ما را بر آن داشت كه ايرادات و انتقادات درج شده در سايتهاي بهائي و نامه‌هاي وارده را كه حاوي كلمات و عبارات هتاكانه و غير علمي است، بدون آن عبارات، به همراه پاسخ آنها بمرور در سايت مطرح نماييم.
بدين وسيله از مدعيان آزاد انديشي مي‌خواهيم كه بدون و آلودن ساحت علم و بحث و گفتگو به لوث عبارات و ادعاهاي زشت و غير منطقي و فرافكني، ايرادات خود را به مطالب ايام مطرح نمايند تا در فضاي علمي به آنها پاسخ گفته شود.

نويسندگان ايام

کلیک کنید : ايام 29 : بهائيت؛ آن گونه كه هست

---- وبلاگ خلیج همیشه فارس ----
Golfe Persique .::. خلیج فارس .::. Persian Gulf

هیچ نظری موجود نیست: