۱۲/۲۲/۱۳۸۶

دانشگاه مطالعات خارجي توكيو (TUFS)



آموزش ‌برتر ‌در‌ ژاپن‌

دانشگاه مطالعات خارجي توكيو (TUFS) يك دانشگاه ملي است كه در زمينه مطالعات زباني، فرهنگي و اجتماعي جوامع مختلف و نيز روابط بين‌الملل دوره‌هايي در سطح كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري برگزار مي‌كند.


اين دانشگاه با آموزش فشرده زبان‌ها و فرهنگ‌هاي مختلف در مباحث علمي و بين‌المللي، بينش عميقي به دانشجويان اعطا مي‌كند، به طوري كه فارغ‌التحصيلان TUFS در بسياري از زمينه‌ها پيشرو بوده و همواره به عنوان سفيران بين تمدن‌ها عمل كرده‌اند. اين دانشگاه هم‌اكنون داراي يك دانشكده مطالعات خارجي است كه به 3 زيرمجموعه تقسيم مي‌شود كه اين سه مجموعه 7 ناحيه مطالعاتي و 26 زبان اصلي و حوزه تخصصي را دربر مي‌گيرند. اين مجموعه عبارتند از:
دانشكده تحصيلات تكميلي مطالعات مناطق، مركز زبان ژاپني براي دانشجويان بين‌المللي و موسسه پژوهشي براي زبان‌ها و فرهنگ‌هاي آسيا و آفريقا.



TUFS همچنين برگزاركننده 3 دوره ويژه در انفورماتيك قواعدشناسي، انفورماتيك زبان‌شناسي و اسناد و مدارك است كه در كنار اين دوره‌ها، مطالعات ماوراء فرهنگي نيز توسط وازتخانه‌هاي آموزش، فرهنگ، ورزش و علوم فناوري ژاپن در اين دانشكده ايجاد و ارتقاء يافته است. اين دوره يعني چهارمين برنامه اين مركز از سپتامبر 2003 شروع به فعاليت كرده است و در آينده‌اي نزديك پژوهش‌هايي در زمينه آموزش زبان و فنون آموزش كودك نيز در دانشكده ارائه خواهد شد.







دانشجويان خارجي براي حضور در اين دانشگاه بايد از ميان 3 برنامه زير يكي را انتخاب كنند:

1) تحصيل به عنوان يك پژوهشگر
2) با مشاركت در دوره‌هاي ارائه شده و حضور در كلاس‌ها
3) مستقلا به عنوان يك محقق آزاد وارد دانشگاه شوند. ( البته در صورتي كه در كشور خود به سمت استادي اشتغال داشته باشند. )

همچنين مركز مبادله دانشجويان دانشگاه از دانشجويان خارجي در fuchu campus پذيرايي كرده و تفريحات، فعاليت‌ها و نشست‌هايي ميان سازمان‌هاي اجتماعي ملي و دانشجويان برگزار مي‌كند.

در‌بخش اقامت بين‌المللي دانشگاه نيز با قيمت مناسب به تعداد معدودي دانشجوD خارجي خوابگاه ارائه مي‌شود.در دانشگاه TUFS دوره‌هاي زبان به شرح زير برگزار مي‌شوند:

زبان اصلي: دانشجويان يك زبان اصلي را براي مطالعه فشرده همزمان با ورود به دانشگاه انتخاب مي‌كنند. اين زبان اصلي پايدار براي فعاليت‌هاي علمي دانشجويان در طول 4 سال تحصيلشان تشكيل مي‌دهد و 28 واحد درسي را شامل مي‌شود.

زبان دوم: دانشجويان تعداد بيشتري، زبان را نيز به منظور مقايسه تطبيقي دانش زباني بايد بياموزند.

زبان پژوهشي: دانشجويان مي‌توانند يك زبان اضافي مانند يك زبان باستاني را بياموزند، تا بتوانند تنوع زباني را تجربه كرده و مدرك خود را از زبان‌ها عميق‌تر كنند.




در كنار اين دوره‌ها، مباحثي هم راجع به مطالعات منطقه‌اي در سطوح مقدماتي و پيشرفته ارائه مي‌شوند كه طي آنها دانشجويان ابتدا ضمن گذراندن 8 واحد درسي ويژگي‌هاي اساسي زبان، فرهنگ و جامعه را در منطقه مورد مطالعه خود بررسي مي‌كنند و سپس دانش تخصصي خود را ضمن 12 واحد درسي ديگر گسترش داده و درك خود را از زبان، فرهنگ و جامعه آن منطقه به طور كامل افزايش مي‌دهند.













لینک ها :

هیچ نظری موجود نیست: